duminică, 30 aprilie 2017

Începuturi

După tot felul de spaime nefondate şi raportări eronate, aprilie s-a terminat, lăsând loc celei mai frumoase luni din an, cu multiple semnificaţii. E timpul pentru călătorii, nunţi, botezuri şi plecări.


Aprilie a însemnat printre altele o întâlnire cu parfumul anului 2015, de la Hermes, Le Jardin de Monsieur Li, parfum unisex, ca şi Calvin Klein. Deloc întâmplător. Nu e Miracle, nici măcar Cerruti 1881 dar are ceva interesant, aproape de Ralph Lauren Blue, minus aroma de zmeură care mă zăpăceşte la un parfum. Probabil n-o să ţin morţiş să-l am şi pe acesta. Doar un început. Fără intrigă, fără deznodământ. Dar câteodată e bine  să mai ai şi răbdare.


Aprilie a mai însemnat un sfârşit dar şi un început la fel de interesant. Rezultatele se vor ivi pe parcurs. Ca în multe alte relaţii, deşi prima impresie contează foarte mult, foarte frumoase sunt clipele de la mijloc.


Aprilie a fost şi luna în care am ajuns iar la concluzia că bărbaţilor le place bârfa la fel de mult ca femeilor. De ocolit. Fără generalizări, desigur. Pentru că e mai uşor să judeci decât să gândeşti. Deloc întâmplător. Aşa cum nu iubeşti o singură dată în viaţă.

Nepoveştile şi tăcerile unora spun mai mult decât orice mecanism de apărare. Cum zicea Iona vorbind cu el însuşi : ar trebui să se pună un grătar la intrarea în orice suflet, să nu intre nimeni în el cu cuţitul. Toate sunt lecţii.

Doi bătrâni discută lângă mine, ea se uită la rom(pentru prăjituri, cum altfel?), el se uită la votcă. 
-Uite, l-au pus pe Putin într-o votcă, spune el, cu ochii la votca Putinka. Eu zâmbesc şi ea mă observă cu coada ochiului.
-Domnişoară, râzi la glumele lui? Face nişte glume foarte proaste!
-Doamnă, probabil sunteţi căsătoriţi de multă vreme şi glumele lui nu mai sunt o noutate! Dar cu puţină bunăvoinţă, asta se poate schimba! Nici dumneavoastră(plusez ca la poker) nu mai sunteţi chiar noutate pentru dumnealui. Aşa cum nu sunt nici eu pentru soţul meu deşi avem mai puţini ani împreună. Povestea adevărată începe după " şi au trăit fericiţi până la adânci bătrâneţi". 
-Dar ştii că ai dreptate? Ce amuzant mi se mai părea la început!

Îi zâmbesc şi mă bucur că nu s-a supărat. Îmi zâmbeşte şi ea mie deşi poate am atins o coardă sensibilă. Iubirea adevărată nu înseamnă să te schimbi pentru celălat, ci să fii tu însăţi, să-l laşi pe celălalt să fie el însuşi, aşa cum îşi doreşte. Nu înseamnă doar fluturaşi în stomac. Înseamnă şi îndepărtări, reveniri, iertări, împăcări, uitări. Evoluţie. Cum spunea Antoine de Saint Exupery, deloc întâmplător, a iubi nu înseamnă a ne privi unul pe celălalt, ci a privi amândoi în aceeaşi direcţie.

Aprilie a însemnat şi discuţia asta :
-Tati, ce-mi place jocul ăsta!
-Şi de aia mă pupi?
-Nu, te pup fiindcă te iubesc! Şi-mi place şi jocul! (un joc vechi de 14 ani)
-Fată, ce hoaţă eşti!
-Nu sunt hoaţă, sunt deşteaptă!  
                                                      

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...