vineri, 6 ianuarie 2017

Un prânz

E aproape ora 12 şi ne decidem să mâncăm. M. a adus sarmale făcute de maică-sa, V. a făcut salată de boeuf şi eu am adus ecler făcut de mama. Silvia şi Ana merg împreună să cumpere pâine, smântână şi suc. Ana cumpără şi bere, cică o dată e a treia zi de Paşte şi, practic, avem voie. Mai ales că Apostol, şefu', nu e la lucru. Să fi fost, ne mânca şi sarmalele, şi eclerul şi bea şi berea. Se dă el domn dar vara poartă şosete în sandale şi numai de-al naibii nu conduce Mercedesul ăla frumos cumpărat pe firmă ci tot cu jaful ăla de Dacie se duce la clienţi.
Pun sarmalele pe foc, le acopăr cu o farfurie, deschid fereastra micii bucătării, să nu între miros în birourile din apropiere şi-mi fac încă un ness după care ies cu fetele afară, să mai fumăm o ţigară. Astăzi nu sunt mulţi clienţi aşa că stăm mai mult degeaba, mai ştergem praful, emitem câte o factură către un client important şi care a uitat, ca prin minune, să plătească, eu îmi fac ordine în documente şi mă mai uit pe camera video să observ  clienţii când credeau că sunt nesupravegheaţi.
-Ce fumezi, micuto?
-Pall Mall, răspund.
-Ia de la mine Malboro, mă îndeamnă V. dar o refuz, ştiu deja ce tari sunt şi cum sunt la a treia ţigară pe ziua de astăzi, mă ia tremuratul imediat fiindcă fumez rar dar beau multă cafea.
V. şi M. discută problema divorţului lui M. V. nu doar e mai în vârstă cu zece ani ca M., e şi verişoara ei primară. Soţul lui M. a părăsit-o imediat după naşterea copilului lor, s-a dus să muncească în Spania, ea s-a dus acolo când fetiţa a împlinit un an , a stat cu el sperând că se vor împăca dar s-a întors singură şi alcoolică. S-a lăsat de alcool când maică-sa, care stătea cu fetiţa, beată fiind şi ea, a căzut pe stradă şi a fost foarte aproape de moarte. V. a sfătuit-o pe M. să divorţeze de măgar, nu l-a interesat niciodată de ea şi de fetiţă, darămite de maică-sa bolnavă. M. însă ezită, se teme că n-are copilul tată.
-Ce tată, fată? Dacă nu e lângă ea deloc, ce tată poate fi? Nu a fost niciodată prezent în viaţa voastră. Pune-l la lista cu greşeli şi mergi mai departe!
M. se uită şi la mine, întrebându-mă din priviri ce să facă. Eu dau din umeri, nu ştiu ce e aceea o relaţie fiindcă sufăr după un iubit imaginar...de unde să ştiu ce presupune divorţul? De altfel, trăiesc mai mult în lumea mea, nu ştiu la cei 27 de ani ai mei cât costă o pâine sau un bilet de autobuz, sunt cam răsfăţată deşi mi-e greu să recunosc.
Ana şi Silvia  au terminat cu pregătirea mesei şi ne cheamă şi pe noi. Aruncăm ţigările, ne spălăm pe mâini şi ne adunăm în jurul mesei.

Silvia ne povesteşte cum în vacanţă s-a dus la mama ei, în Argeş şi pe Dealul Negru, cu ditamai coloana în spatele ei, a lăsat-o motorul la Dacie şi mai mulţi şoferi au sărit s-o ajute.  Râde, spera să-şi găsească şi un iubit cu ocazia asta dar erau, al naibii, toţi luaţi.

Privirile ni se îndreaptă spre Ana care iubeşte un bărbat căsătorit de mulţi ani şi nici gând să-l lase. Are şi soţ acasă. Soarbe absent din bere, ciugulind din sarmale.

V. o întreabă direct :

-Nu te-ai scârbit să fii vioara a doua?

-Nu mă simt aşa.

-Te minţi! Hai, fată, de ce mai stai cu el? E un nenorocit şi aşa te simţi şi tu, chiar dacă n-o recunoşti.

-Nu mai ştiu...La început a fost farmecul noutăţii, acum nu mai ştiu ce e! Dependenţă! Tu de ce n-ai curaj să divorţezi, M.?

-Eu am copil cu el!

-Dar nu e niciodată lângă voi! Cu ce  eşti mai brează  ca mine? Când ajung seara acasă, la bărbatu-meu, de-abia mă salută, e ocupat cu altele şi noaptea trage de mine, să facem dragostea pe care eu nu mai doresc fiindcă îl visez tot timpul pe celălalt şi sărutările lui, mângâierile lui, parfumul lui!

-Dar vă vedeţi atât de rar! Fiindcă stă cu nevastă-sa şi n-o s-o lase pentru tine!

-Ţie ţi-e uşor să vorbeşti! N-ai bărbat! Şi nici amant!

-Doamne fereşte, fată! Parcă ar fi diamante! Nu vezi că eşti tot mai slabă de supărare? Bei bere la ora 12! O fi bine?

-Naiba să mă ia dacă ştiu ce să fac! Nu mai bine o întrebăm pe micuţa de iubitul ăla al ei?

-Ah, răspund, nici nu mai ştiu pe cine iubesc astăzi. M-am îndrăgostit de vreo trei ori în ultimele zile. Nu mă întrebaţi pe mine fiindcă eu îl aştept pe Făt Frumos! Şi când o veni, prima dată îi dau una peste cap fiindcă îl aştept de atâta vreme! Cred că voi aveţi probleme grave! Mie nici nu mi-aţi pus bere!

-Dar tu bei numai cafea şi apă!

-Când vă aud de divorţuri şi bărbaţi în plus sau în minus, mă ia durerea de cap! Nu cred că mai vreau să mă fac mare! Prefer să stau cu fluturaşii ăştia în stomac!  Să mi se pară din trei în trei luni că iubesc!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...