duminică, 15 ianuarie 2017

Eminescu

Luceafărul :

Mă dor de crudul tău amor
      A pieptului meu coarde, 

Şi ochii mari şi grei mă dor, 
    Privirea ta mă arde.
 

"Dar cum ai vrea să mă cobor?
      Au nu-nţelegi tu, oare, 
Cum că eu sunt nemuritor, 
        Şi tu eşti muritoare?"


"Nu caut vorbe pe ales, 
      Nici ştiu cum aş începe -
Deşi vorbeşti pe înţeles,  
        Eu nu te pot pricepe; (...)

În traducerea lui Leon Leviţchi :  


My heartstrings ache when every eve
      You vent your cruel desire,
Your eyes, so gloomy, make me grieve,
        And schorching is their fire.

"How could I possibly descend?
         You ought to realize
That my life here will have no end,
       While yours just gleams and dies."

"I do not make of words a choice, 
     I know not how to start,
Though you speak clearly, with men's voice, 
    I fail to read your heart; (...)

Dulce-i limba română.        




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...