vineri, 22 noiembrie 2019

Eliberarea unei secretare

M-am dus astăzi la lucru, o vreme am fost internată cu nu știu ce tulburări, eu cred că erau de la stomac și, de altfel, unde am fost internată, nu era mare diferență. Ori la bal, ori la spital, auzeam de multe ori de la îngrijitori, eu credeam, în confuzia creată de pastile, că sunt reprezentați de vânzări sau muncitori sezonieri, bleah! În special era unul, nea Vasile, dădea cu mătura și mopul și, din când în când, mai punea pe câte unul în cămașă albă, zicea că albul îl relaxează, he, he, cine nu știe că albul e de spital și se mai și murdărește repede, mai bine o culoare de gen bleumarin sau chiar verde pastelat...în combinație cu niște bijuterii de culoarea rubinului, vai, ce combinație nebună! Dar, nu, nu, cică să nu folosesc des cuvântul, că devenim credința în ceea ce ne trece prin minte, uite, chiar și în cuvinte! Hai că am citit un raport care era acolo, pe biroul doctorului care-mi făcea externarea. I-am spus că nu mă mai doare nimic, să nu mă mai îmbrace în alb, eu sunt blondă și-mi stă bine în roșu. El a zis uatevar și se tot uita în telefon, butona pe messenger, cred că era certat cu nevasta și nu se putea concentra deloc la mine dar ce noroc pe mine, m-a externat. Am sunat-o pe cumnată-mea să vină să mă ia dar asta era nervoasă, auzi la ea, că e pe drum și nu poate să vorbească la telefon că o oprește poliția. Bine, i-am zis, mă descurc și am luat autobuzul. A venit pe la mine și din câte mi-am dat seama, n-a vrut să vină să mă ia, i-a fost rușine. Nu mai poate lumea să aibă o enterocolită că se face de râs! O iau mațele razna, nu e ceva la cap! Era o figură acolo, zicea că stomacul e în strânsă legătură cu capul, că toate sunt și tot ce ni se întâmplă în corp sunt reflecții ale stării de bine a creierului. Stau și mă uit la cumnata asta a mea, are 90 de kile dar ea zice că e bine. Eu zic că e foarte bine, 90 de kile la 1 metru jumate? Nu vreau să fiu cu ea pe vreo barcă de salvare, prin absurd...s-ar lăsa barca cu ea! Dar la o adică ar avea din ce să se înfrupte rechinii! Aș scăpa eu. Așa că-i zâmbesc ca dama aia dintr-o pictură celebră, nu știu cum îi zice acum, dar cică autorul era homosexual și pictat era chiar el, cu un rictus pe față. Cum își fac unii selfie-uri și au impresia că arată bine, maram.  Apoi se postează de miri pe unde de râd și curcile de ei. Râd, așadar, de cumnată-mea, asta, vitează, că greutatea ii permite, zice că oprit-o totuși poliția că n-avea centură și mai și vorbea la telefon. La centură eu o înțeleg, păi dacă n-o cuprinde? Dar de ce vorbea la telefon când nu mai e permis? Și-a luat un dispozitiv din ăla bluetooth și vreo două zile peste tot l-a purtat, îmi venea să râd cum stă ea pe budă cu ăla în urechi și se vaită că ce amendă era să ia. După ce că pare că se rostogolește când merge, mai părea și nebună cu chestia aia neagră-n ureche. O minge vorbitoare dusă cu pluta. E mai bine dusă cu pluta decât nebună. Deși, dacă mă întrebi pe mine, aceeași Mărie cu altă pălărie. 

Mi-am luat un poncho roșu, că a venit puțin de toamnă și m-am dus la lucru, cum spuneam. Am rămas trăsnită, nu mai era nimic din ce știam. Au zis că nu mă mai primesc, au un post la recepție pentru mine dar nu stau bine cu adunatul și cu alte chestii matematice și nici n-aș putea să stau în curentul ăla, numai bărbați veștejiți, care umblă cu pieptul dezgolit, fie vară, fie iarnă, de li se vede pielea aia lăsată și firele de par scârboase, și alea albe! Să nu mai zic că e una nebună acolo, ah, că iar am folosit cuvântul dar asta nu e de la stomac,  e de la cap, zice că e cea mai sexi făptură și se consideră și delicată, îmbrăcată veșnic în pantaloni trei sferturi și cu un breton de la jumătatea capului, seamănă cu o curcă care se uită în lemne când vede vreun mascul. Tanti Viorica, de la personal, a avansat, a făcut nu știu ce curs de resurse umane. Și-a pus vreo doi dinți, să aibă mai mulți, s-a vopsit blondă și s-a bărbierit. Seamănă cu aia de e aproape să ajungă conducătoarea României. Mai vedem noi...Adică noi, românii, ăștia de mergem la vot, să ne ia dracu' cu simțul nostru civic, pe care nu-l avem. Nu că aș avea eu dublă personalitate. M-am dus să-mi iau o cafea și alea de-mi erau prietene, ziceau ele, s-au întors toate cu spatele. Nu mă mai cunoașteau. Oi fi eu cu mațele făcute praf dar proastă nu sunt. Apoi una a zis să beau o cafea cu ele dar tonul ei o contrazicea că în spital am învatat să ascult mai bine ce spune corpul unui om și corpul ei zicea : pericol, pericol, fugiți dracu'de nebună! Aia eram eu. Corpul ei era în direcția opusă mie. Cu toate te înveți, pe toate le înveți. Ori m-a facut diareea mai deșteaptă ori acum le văd mai bine.

Așadar am plecat, nu înainte s-o sun pe grasa de cumnata-mea și să-i spun c-o iubesc, fie grasă, fie slabă. Și să vină să mă ia cu mașina, nu mai suport să mă urc în autobuz cu toți nespălații. 
                                             
Foto : invers. Alice G.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...