vineri, 15 noiembrie 2019

Trei e cu noroc. Norocul paznicului!

Se zice că trei e cu noroc, trei  iezi, trei nurori, trei întâmplări, trei zile până la înviere, un trifoi cu patru foi(cum naiba vine asta?), trei(zeci)de ani de prostie postdecembristă, hai că e bine, ne îndreptăm spre un...deceniu mai bun, în care să nu mai credem că ofertele de Black Friday sunt reale și să nu mai așteptăm să ni se dea ci să facem noi. Să facem ce depinde de noi. Fiecare în ograda lui. Un vot, o faptă bună. Hai că devin periculos de sensibil, andropauza mă face așa.

S-a deschis un nou mall în Sibiu și se pare că o să fiu trimis acolo. Partea bună e că scap de Amanda, e tot mai minunată pe zi ce trece. Îmi povestește tot ce i se întâmplă și, mai ales, ce nu i se întâmplă. Și ca să fie totul mai grozav, și-a făcut două prietene. Două chestii la care scrie în buletin că ar fi femei dar când sunt la țigară își bagă pula în tot ce bănuiesc ele că ar avea gaură și am început să mă uit bine la ele, să le văd zmetia prin pantaloni. Blonda, aprigă și veșnic murdară, pare a fi șefa micului grup și ele o tolerează așa deși spuneam eu că Amanda are o chestie cu blondele dar de asta bănuiesc că îi e frică, nu admite să nu i se supună cineva. Cealaltă chestie, o tipă ștearsă, roșcată,  niciodată aranjată și care zâmbește rar din cauză că are niște pauze dentare care o fac să semene cu străbunică-mea înainte să plece pe ultimul drum, e ecoul blondei. Motiv pentru care am botezat-o Ecoida. Amanda, Blonda și Ecoida, trio-ul meu de vis. Mi se alătură din când în când să-mi spună ce mai e bou, pardon, nou prin viața lor, mă cred bătrân și dement. Sfânta demență! 

Blonda e femeie de afaceri, zice ea. Are un magazin de cartier, în care vinde legume, fructe, mezeluri, pâine, băutură, țigări, dulciuri și tot felul de nimicuri, de la ojă la hârtie igienică. Zice că le-a încercat pe toate și toate i-au mers strună dar că postul ăsta de șef i se potrivește cel mai bine, fiindcă ea e foarte apreciată, vinde bine tot ce are, își ține singură contabilitatea, copiii o ajută cu curățenia magazinului, cu sortarea legumelor și fructelor, mai spală mezelurile expirate, din astea, de rutină. Ecoida e prietena ei cea mai bună de la grădiniță și tot ce îi rămâne Blondei nevândut în magazin și aproape să expire, îi revine ei. Blonda îmi povestește asta cu voce joasă, chipurile să nu audă nimeni de altruismul ei, își spune și că ea e proastă de bună ce e, numai că nu e nevoie să știe toată lumea, e firea ei să fie bună. Ești bun și nu spui nimănui, nea Miroane, de ce să spui? Copiii mei, mândria mea, îi pun să muncească în magazin, îi dau și la meditații, să fie cei mai buni! I-aș învăța să aibă și tupeu dar nesimțirea nu pot să-i învăț, n-o am eu în sânge! Asta s-o învețe ei de la ceilalți, că sunt mulți nesimțiți pe lumea asta! Nu, nea Miroane? 

Ecoida aprobă tăcut vorbele Blondei. Când sunt amândouă, îi linge și tălpile, eliberează de microbi aerul pe care-l respiră prietena ei, să-și poată savura sănătos țigara. În schimb, când nu e Blonda, nu scapă niciun prilej de-a o denigra, îi spune și ea în batjocură Blonda King Kong. Zice că așa e-n prietenia lor, o zi așa, o zi altfel. Amanda se uită admirativ la amândouă, primește țigări gratis de la ele și le face tot felul de favoruri fără de care le n-ar putea trăi și ea n-ar putea rezista. Ea le face vaci, ele o fac toantă. Și pe mine bătrân senil. După care-și bagă iar pula în tot ce există pe lumea  asta și sper ca eu să scap nepedepsit de așa blestem. Am si eu mândria mea. Nu știu în ce direcție se îndreaptă lumea asta, cu bărbați cu gleznele goale, cu fete cu kilul de gene la ochi și femei înzestrate verbal cu zmetii și alte mătărângi. Cred că am îmbătrânit puțin totuși. Poate aceasta e doar orientarea  modernă a lumii iar eu nu-i percep sensul fiindcă am rămas blocat în timp. 

Mâine fetele care mi se confesează merg împreună în noul mall, toată lumea bună merge, hop și ele, cică nu mai e cool să-ți iei haine de aiurea, musai să mergi să te înțolesti de acolo. Și aripioarele de la KFC sunt mai cu moț. Important e să nu fie cu viermi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...