joi, 29 august 2019

Paznic(iar) și Dumnezeu

Dumnezeu e acolo unde-l găsește fiecare. Adorm cu aceste cuvinte în gând și mă trezesc tot cu ele pe buze. Cât am dormit? O oră, poate două. Am pierdut noțiunea timpului în noaptea asta. Ce zic eu? În noaptea asta? De mult am pierdut timpul. Din cauza vinului. Îmi circulă vin prin vene.Tare bine mai e...De parcă l-aș fi găsit pe Dumnezeu, suntem buni prieteni, stăm la masă și bem, vorbim. Nu bea El. Doar eu. El mă ascultă. Tare bine mai e...Doar la început. Apoi vinul se tranformă în fiere și fierea îmi trece prin corp, îmi amărăște capul  și gâtul, inima și pielea și nu mai sunt decât o fiere care se revarsă. Dumnezeule, Îl strig, unde ești? Unde ești? De ce m-ai părăsit? Sunt beat, îmi spun, nu există Dumnezeu. Pe cine strig eu aici? Dacă nici asta n-o însemna că sunt tulburat psihic, ce să mai însemne? Ești beat, bă, îmi trece prin minte. Ești nebun, îmi spun. Sunt. Și beat, și nebun. 

Nu mai beau. A câta oară mă mint? Dar mai contează? Cad spre dimineață într-un somn adânc, atât de adânc că mi se pare că e moartea însăși. Reușesc să deschid ochii când mi se pare că patul se clatină lângă mine. E cineva lângă mine, simt. Mi-e frică să mă uit. N-am curaj să ating ce e lângă mine. Tatăl nostru, care ești în ceruri, încep să bolborosesc. Tată, prietene, dumnezeule, răspunde...nu-mi răspunde nimeni, îmi e clar. Pe cine invoc eu aici? Să-mi fac curaj. De ce am închis iar ochii? De frică. Sper că nu m-am căcat pe mine. Acum e momentul pentru o glumă cu tâlc legată de rahat dar sunt prea laș, prea beat, prea nebun să-mi amintesc vreuna. Stai, stai, mi-o amintesc pe aia cu doctorul care-și întreabă pacientul care se lovea cu ciocanul peste degete dacă simte vreo plăcere. Acesta, calm ca președintele țării noastre când a leșinat ăla lângă el, îi spune că da. Când dă pe lângă. Râd ca proastele din curtea magazinului unde păzeam înainte. Nu știu de ce le fac proaste, mi-e și rușine de mine că o fac.Și era vorba de o glumă cu rahat. Că la astea încă se râde. Se fac și plușuri înfățișând o movilă de rahat. Nu mă mai miră nimic. Rahat, rahat, Doamne, Dumnezeule, n-am curaj să mă uit cine e cu mine în pat. Dacă e moartea? N-ar fi trebuit să-mi văd toată viața în fața ochilor dacă era ea lângă mine? Apoi moartea se odihnește? Se așază lângă tine să tragă un pui de somn? O fi femeie? O fi cu coasa? O fi bărbat? Dacă  e bărbat, ar trebui să știe că eu nu, eu nu...în fine. Mie îmi plac doar femeile, nu vreau să mă  ia el. Fiecăruia, după sex. Clar, sunt nebun. Sau prea beat. Mă lăsasem. De ce m-oi fi apucat iar? Chiar trebuie să ne răspundem la tot ce ne întrebăm? Dacă răspunsurile sunt prea crude? Dacă n-au închidere? Adică cum? Un băiat adolescent bate o fată de vârsta lui până o lasă lată. O lovește cu pumnii, cu picioarele, îi dă în cap cu bâta. Fiindcă citea o carte. Vezi, Dumnezeule? Unde erai când s-a întâmplat asta? Unde erai, mă, prăpăditule? Stai așa, nu-mi răspunde. Nu exiști. Iar dacă tu nu exiști, nu există nici frica. Mă ridic amețit și mă uit lângă mine. E doar o pisică. Probabil a vecinilor. S-a strecurat în casă când îmi beam mințile. Le urez noroc ălora care cred. În orice.  La mine-n curte nu mai e niciun zeu.

                                                       
Foto : singurătate. Alice
                                                             

                                                    
                                                  
                                    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...