sâmbătă, 14 septembrie 2019

O altă zi de lucru(nebună?)

Pe drumul spre lucru, nu ascult niciodată nimic, nu am timp. Sunt mereu la limită. Las copilul la școală, urmează ritualul de despărțire fără de care separarea ar fi grea și fug spre autobuzul care, spre norocul meu, întârzie întotdeauna. Soferițe  la vârsta a treia, cu buze subțiri, prin care nici înjurăturile nu trec, în mașini 4x4, se uită cu ochi injectați de valoarea persoanei lor la micii pietoni, însoțiți sau nu de părinți, care îndrăznesc să treacă regulamentar trecerea de pietoni și le obligă pe ele, doamnele, să frâneze. Mă uit și eu cumva la ele, cu milă. Nu putem deveni buni peste noapte dar putem încerca în fiecare zi câte puțin. Până ne iese.

Ajung la lucru unde nu încetez să mă mir de câte un client. Ba  unde sunt rafturile, lua-v-ar dracu' cu schimbările voastre, ba unde e produsul ăla, tare ieftin mai era, știți ce caut(nu, nu știu și nici nu-mi povestiți, am treabă), caut un detergent pentru pardoseli dar să fie nediluat, știți ce zic(nu și nici nu-mi povestiți), o să desfac fiecare sticlă în parte până-l găsesc pe ăla gros, succes, doamnă, numai să nu uitați că vine și Crăciunul, erați dumneavoastră pe scară, mă scuzați dar nu v-am văzut când am intrat cu căruciorul fix în scară, ce, erați acolo? Și această ultimă replică a clientului care se vrea remarcat cu orice preț(de parcă nu i s-ar citi disperarea în ochi) mă duce cu gândul iar la Alexandra, pe care mulți români, cu darul românului de-a judeca, o găsesc pe Ea vinovată că s-a urcat în mașina criminalului. Noi, toate, suntem vinovate. Că avem părul roșu sau blond, că avem picioare lungi sau nu, fund bombat sau deloc, că avem ochii căprui sau verzi, sprâncene naturale sau tatuate. Că suntem. Că eram pe scară. Nu-l scuz, nu-i spun nimic, de-abia așteaptă o replică, mârlanul. Nu-i arunc nici măcar o privire. S-ar alinta ca șefii pe hârtie când sunt pupați în fund. Se știe de cine. E greu să ai demnitate. Nu imposibil. Putem încerca până ne iese.

Plec spre alte magazine. Autobuzul circulă haotic, dimineața întârzie iar spre prânz vine mai devreme, și la rețeaua de autobuze e lipsă de personal, ca mai peste tot, așa că acceptă pe oricine. Ca mai peste tot(emoticon autoironic aici, dacă ar fi unul). În autobuz e plin de pensionari blazați. Câte unul nu s-a spălat de la revoluție. La ce bun, nici regimul nu s-a schimbat cine știe ce, aceeași Mărie cu altă pălărie. Iliescu, Constantinescu, Băsescu, Dragnea.  Ah, s-a schimbat terminația și Mister Dracnea e totuși în închisoare. Puteau să-l execute, se plâng câțiva seniori certați cu apa(în CRF sunt și juniori certați cu apa și săpunul), să-l dea exemplu! Vin alegerile. E greu să schimbăm ceva dar nu imposibil. Măcar să ieșim la vot. 

Mă gândesc la princess.  Într-o zi, pe la amiază, era s-o ia somnul. N-a mai dormit de mult ziua. O întreb:
-Dormi, princess? Cred că o să dorm și eu atunci! ( sigur n-o fac dar vreau s-o încurajez)
-Crezi?!? Crederile, mama, nu prea sunt adevărate!(pe cine cred eu că păcălesc?)

Ajung în Carrefour. Carrefour, mon amour. E ordine, e bine. E aproape ca acasă. Până câte cineva începe să mi se plângă că ce copil bun are, îl dă la meditații, la chineză, la informatică, la română(eu știu română că am făcut ba Jurnalistică, ba Dreptul, ba Relații Internaționale numai că nu-mi amintesc acum, zice mama, uită mereu ce minte), la pictură, numai știu ce să mă fac cu el, e talentat, îl fac geniu dar ce păcat că e bun la suflet la fel ca mine(zice tot mama), i-am tot zis : Fii rău, ba, nu fi bun, ca mine, că ești luat de prost! (zice mama, vai, mama, vai de copil!). Poate că unii dintre noi vor să facă/să devină copilul lor tot ce n-au fost și nu vor fi ei. Dar nu asta e menirea copilului și nu merită îngreunat de la 6 ani cu sarcini care-l depășesc. Fiecare e responsabil pentru el și asta e o lecție pe care trebuie s-o învețe copiii noștri. Responsabili pentru deciziile și acțiunile noastre, pentru viața pe care o ducem suntem noi. Doar noi. Pentru zile de lucru mai puțin nebune. 

                                         


Foto : eternitate. Alice





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un an

A trecut un an de când mamaia nu mai e. Un an cu de toate. De parcă n-ar fi fost, De parcă am rămas agățați de o clipă tot acolo,  în martie...